De Leven! Krabi, Patong, Koh Phi Phi - Reisverslag uit Nakhon Si Thammarat, Thailand van Marije Willems - WaarBenJij.nu De Leven! Krabi, Patong, Koh Phi Phi - Reisverslag uit Nakhon Si Thammarat, Thailand van Marije Willems - WaarBenJij.nu

De Leven! Krabi, Patong, Koh Phi Phi

Blijf op de hoogte en volg Marije

03 Januari 2015 | Thailand, Nakhon Si Thammarat

De afgelopen twee weken waren heel wat anders dan mijn verblijf in Bangkok; ik heb eindelijk een beetje van het backpacken mogen proeven en ik heb ervan genoten! Ik kan nog steeds geen foto’s op mijn laptop zetten, maar de foto’s op facebook geven een redelijke impressie ;) Na een lange reis met de nachttrein en bus kwam ik aan in Krabi, waar ik al snel erachter kwam dat in het plaatsje zelf niet veel te beleven was. Gelukkig was mijn hostel (met twee barren) wél heel leuk en al snel had ik wat mensen ontmoet waarmee we naar de nightmarket gingen om lekker te eten en van thaise karaoke te genieten. Toevallig kwam ik de tweede avond een nederlands meisje(Jelisa) tegen die ik ook – kort – in Bangkok had ontmoet en al snel hadden we besloten om kerst en O&N samen te vieren. Vanuit Krabi ben ik ook nog naar Ao Nang geweest om lekker op het strand te liggen en naar Railay en Tonsai geweest waar nog meer mooie stranden waren. Daar heb ik samen met een Japans meisje en Oostenrijkse jongen overnacht in een bungalowtje midden in de rimboe (helaas sliep ik slecht door de kakkerlakken die we hoorden/zagen lopen).

Vanuit Krabi zijn Jelisa en ik toen naar Patong (Phuket) vertrokken en in de bus waarin we reden werden steeds fantastische, melodramatische clips vertoond, wat wel vermakelijk was. In Patong sliepen we echt in een tophostel, compleet met een ‘mama’ die voor ons zorgde en tegen iedereen ‘I love you, love you long time’ zei. Behalve dan toen ze stond te schreeuwen tegen een paar lompe Britten. Wat kan ik zeggen over Patong? Het is echt een vreemde stad. Vreemder dan Bangkok; er is een hele straat met uitgaansgelegenheden en opzich kun je die overdag wel redelijk snel aflopen, maar ’s avonds doe je er twee keer zo lang over omdat iedereen je probeert over te halen voor pingpong show of massaaaaaage. En van veel Thai op straat wist ik niet eens of het een man of vrouw was. De eerste avond heb ik ook gruwelend zitten kijken naar hoe oude mannen zwetend uit striptenten kwamen of een veel te jong meisje voor zich op de bar lieten dansen. Heel vreemd. En er waren ook heel veel (onvriendelijke) Russen.. Vanaf de tweede dag trokken we vooral op met een groep Australiërs, Amerikanen en een Frenchie die maar door bleven feesten, wat dus zorgde voor leuke momenten. Patong was eigenlijk een beetje de Lloret de Mar van Thailand, dus we hebben er ook vooral gefeest (voornamelijk bij een cocktailbar dat bestond uit een klein tafeltje aan de straat waar je zelf je cocktails mocht maken voor een prikkie) en op het strand gelegen. Het weer zat alleen niet altijd even mee. Kerst voelde niet echt als kerst, maar met onze kerstmuts en lichtgevend kerstboompje (Bedankt Afke!) werden het toch nog vrolijke dagen. Op de laatste dag zijn we nog wel naar een mooie waterval geweest, en er was ook een gibbon reservaat. Omdat het aan het eind van de dag nog heel mooi weer was gingen we voor de zonsondergang naar het strand, wat een mooie afsluiter was.
Daarna zijn we afgereisd naar Koh Phi Phi, een eilandje iets van Phuket vandaan. Het fijne was vooral dat daar geen auto’s waren (kon ook niet echt met die nauwe, oneven straatjes) en dat niemand je een pingpong show probeerde aan te smeren of meteen achter je kwam staan als je ook maar naar iets van kleding of souvenirs keek. De sfeer was een stuk chiller. We sliepen in een guesthouse iets buiten de drukte, dus dat was lekker rustig en we hadden onze eigen kamer. Op PP begonnen we rustig met een drankje en redelijk op tijd naar bed, met O&N in het vooruitzicht. De tweede avond gingen we wel uit; buckets drinken en dansen op het strand, wat echt een leuke avond was. Enige vervelende was dat ik een paar uur nadat ik was gaan slapen koortsachtig wakker werd en ik flink moest overgeven. Dat ging nog een dag zo door en pas tegen de avond kon ik weer dingen binnenhouden. Binnen een maand ben ik dus al drie keer ziek geweest, dus ik hoop dat ik klaar ben voor de rest van mijn reis. De dag daarna was oudjaarsdag en nog steeds was ik niet fit; mijn jaarwisseling was dus lekker rustig, maar wel met blacklight-verf, dansjes op het strand en spotten hoe andere mensen wél dronken waren. Ik ben volgens mij de afgelopen jaren nog nooit zo fit geweest op nieuwjaarsdag! Helaas heb ik dus niet heel veel van Koh Phi Phi (of zoals ik het nu liever noem, Koh Puke Puke) kunnen zien, maar ik heb wel kunnen genieten van de heerlijke zee en het strand. Zeker de moeite waard om nog eens terug te gaan en andere delen van het eiland te bezoeken!

Gisteren ben ik daar vertrokken en terug naar Krabi afgereisd. Na een overnachting daar ben ik vandaag vertrokken en aangekomen in Nakhon si Thammarat. Toen ik de mensen van het hostel vroeg hoe ik daar moest komen, vroegen ze “wat heb je daar nou weer te zoeken?”. Nou; studeren. Hier zit ik de komende weken weer vast op één plek aangezien ik hier hard aan de bak ga voor mijn scriptie. Dat mag wel na twee weken vakantie! Ik zit echt in een prachtig hotel met een veel te groot bed, maar mij hoor je niet klagen. Maandag verkas ik, als het goed is, naar de campus. Ik heb al wel gemerkt dat er weinig westerlingen zijn en dat ik dus ook redelijk interessant ben voor de bevolking hier. De komende 2,5 week worden denk ik een stuk rustiger dan de afgelopen twee.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marije

Actief sinds 01 Dec. 2014
Verslag gelezen: 253
Totaal aantal bezoekers 2825

Voorgaande reizen:

29 November 2014 - 15 Maart 2015

MSc thesis in Thailand

Landen bezocht: